photos travel

Galeria

Nowa Zelandia

Ten pokaz slajdów wymaga włączonego JavaScript.

Nowa Zelandia to byla kolejną wyprawą naszych marzeń. Z Singapuru  do Christchurch lecieliśmy około 10 godzin. Wygląda na to, że to faktycznie jest już koniec świata;) Ze względu na ograniczenia czasowe (jedyne 2 tygodnie urlopu) zwiedziliśmy tylko wyspę południową. Od wielu osób słyszeliśmy, że jest dużo piękniejsza i bardziej „dzika”od północnej i nie zawiedliśmy się.  Praktycznie wszystkie miejsca, które zwiedzaliśmy były cudowne. Większość podróży autem spędziłam z nosem przyklejonym do szyby, wymuszając co chwilę na moim biednym mężu postój,” żeby tylko zrobić zdjęcie”:)

Podróż zaplanowaliśmy w lutym ( który jest ponoć najcieplejszym miesiącem w roku) Zaopatrzyliśmy się w namioty i śpiwory, gdyż w planach mieliśmy głownie spać na darmowych kempingach. Nie przewidzieliśmy jednak, że od strony wschodniej wyspy będzie tak bardzo zimno! Temperatura wahała się tam od 5-18 stopni i na namiot z dzieciakami było zdecydowanie za zimno. Podczas całej podróży spędziliśmy więć pod namiotem zaledwie 3 noce:)

CO ZWIEDZILIŚMY

1) Akaroa- tu można oglądać najmniejsze delfiny świata- Hector Dolphins
2) Mt Somers (tu kręcono część scen z „Władcy, często pada”)
3) Lake Tekapo , Sheperds Church i Lake Pukaki , po drodze jest masę punktów widokowych i malowniczych tras , są zaznaczone na trasie, warto się zatrzymywać
4) Mt Cooc – trasa z Lake Tekapo do MT Cooc jest niesamowita, pod MT Cooc jest darmowy Camping, tuż przy wyjsciu na szlaki, warto tam spędzić parę dni i powędrować
5)Waitaki Valley i Elephant Rocks – tam kręcono sceny z Narni
6)Omarama – Clay Cliffs – kawałek Australii, niedaleko gorące „łaźnie” pod chmurką
7)Oamaru -pingwiny!!! Darmowe, pkty obserwacyjne i odpłatne też
8)  Moeraki Bulders
http://www.moerakiboulders.com /
9) Otago Penisula- CUUUDO, tu jest jedna plaża gdzie zawsze wychodzą lwy morskie!, do tego masę fok

10) Queenstown- Paradise- najpiękniejsze miejsce z całej NZ jak dla mnie- można tu wypożyczyć konie i zwiedzać konno, można kąpać się w Diamond Lake
Później gonił nas już czas więc przemknęliśmy koło Lake Wanaka i dalej koło Franz Josef glaciers i do

11) Hokkitika tam są cudne stare lasy i można oglądać ptaka kiwi, wiszący most na trasie do Hokkitika

12) Golden Bay- tu są Te waikoropupu springs!!!! to najszystsza woda na świecie poza Antarktydą!!

17)Kaikoura – Whale Watching -DROGIE!!!! i nie warto samolotem, tylko łodzią, zależy od pogody

18 ) Hammer springs- super gorące źródła, tu nie ma tanich noclegów ale jest jedno miejsce , które oferuje prywatne domki, apartamenty na wynajem za pół ceny, tylko trzeba o sobie posprzątać